Verhalen van klanten

Het verhaal van Annemiek.

“Hoewel ik als professional organizer prima weet hoe ik mijn eigen huishouden en leven kan organiseren, merkte ik dat ik behoefte had aan steun van een collega bij het opnieuw inrichten van mijn garderobekasten. 
Ingrijpende life events kwamen tot uiting in mijn kledingkasten en ik vond het moeilijk om tijd en ruimte vrij te maken om hierbij stil te staan. Omdat ik lid ben van de NBPO (beroepsvereniging voor professional organizers) zocht ik een collega bij mijn in de buurt die met me mee wilde kijken. 

Ik kwam uit bij Lotte en ik ben erg blij dat ik de beslissing heb genomen om haar voor deze klus in te huren. Er was een klik. En buiten het feit dat we deze klus snel en binnen de afgesproken uren samen hebben uitgevoerd, was het ook gewoon gezellig en fijn om dit samen te doen. 

Lotte is een warme persoonlijkheid, die mij genoeg ruimte gaf om mijn emoties te delen, maar daarnaast ook stevig door te pakken om samen een fantastisch eindresultaat te bereiken.

Ik trek nu ’s morgens blij mijn kledingkasten open en kan met een positief gevoel gaan shoppen in mijn eigen kasten. Ik ben enorm blij met mijn opnieuw ingerichte kasten en de ruimte die daardoor is ontstaan mijn hart en in mijn hoofd. 

Ik raad iedereen aan, die wat inspiratie en/of support kan gebruiken bij het organiseren van zijn/haar huishouden, om contact met haar op te nemen.”

Annemiek Ravestein, Nederhorst den Berg.

Het verhaal van Dorien. 

“Mijn hoofd liep vol van alle spullen die we hebben verzameld. Ik wilde graag overzicht van wat we hebben en wilde graag opruimen en dingen wegdoen. Maar met werk en alles eromheen kwam ik alleen  toe aan het opruimen van de dagelijkse dingen.

Lottes aanpak was fantastisch. Ze is duidelijk in de communicatie en in haar mails geeft ze precies aan wat we gaan doen en hoe. Ze is een echte aanpakker op een zeer prettige manier. 

Natuurlijk is het spannend en nieuw als iemand je komt helpen. Lotte geeft geen oordeel en geeft rust door duidelijk te zijn. Ze geeft aan hoe we te werk gaan en soms geeft ze even dat duwtje in de rug. Ze luistert goed naar waar de behoefte ligt.

Je moet het zelf doen, maar je bent niet alleen. Dat is echt heel fijn. De tips die ik heb gekregen ga ik zeker gebruiken en ik ga door. Ik heb er zeer goede energie van gekregen. 
Het geeft zoveel rust in je hoofd als alles z’n plekje krijgt en wat je niet meer gebruikt er niet meer is. 

Elke keer als ik nu naar het kamertje ga, ben ik blij dat de kast is opgeruimd. De enige spullen die erin staan, zijn de spullen die echt nodig zijn. Ik word er blij en rustig van.

En ik ben niet de enige bij ons thuis: onze 9-jarige leest nu graag in deze kamer en onze puberdochter doet er graag haar huiswerk. Er zijn geen rommeltjes meer en ze kan zich er goed concentreren.”

Dorien Pouw, Hilversum

Het verhaal van mnr. X

In juni kreeg ik een emotioneel bericht in mijn mailbox van een meneer. Meneer was 1,5 jaar daarvoor verhuisd vanwege omstandigheden. Gebrek aan energie en lamgeslagen door alles wat nog gedaan moest worden, kreeg hij het niet zelf voor elkaar om te beginnen. Een emotioneel bericht in mijn mailbox was ons eerste contact. Hij wilde ‘niet meer energie lekker op die zooi’, zoals hij het zelf omschreef. 

Ik kwam bij hem langs om kennis te maken en we kwamen tot de conclusie dat ik hem het beste op weg zou kunnen helpen door hem te helpen met het aanpakken van de plafondhoge stapel verhuisdozen in zijn slaapkamer. En het was niet 1 stapel, maar 4 á 5 stapels met dozen. 

Moedig gingen we aan de slag en al snel kwam hij in het ritme.

Aan het einde van onze 3 uur durende afspraak kon de deur van de slaapkamer weer normaal open, hadden bepaalde voorwerpen met bijzondere betekenis voor hem een mooie plek in de kamer gekregen en hadden we zeker 8-9 verhuisdozen compleet uitgezocht en gesorteerd. Een ongelooflijk resultaat!

In het contact dat ik sindsdien met hem gehad heb, bleek dat ik precies dat zetje was geweest dat ie nodig had. Bijna alles in huis is uitgezocht en opgeruimd.